DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 13. marca 2017

Deterrence / Yattaï split one side 12" LP (kooperacia labelov)


Verím, že mnohých z vás pri tejto nahrávke ako prvé napadne, ako by sa to celé v kludne zmestilo na sedempalec, že takto máte menej muziky za viac peňazí a podobne. Áno priznám sa, že v prvom momente to napadlo aj mňa, no názor som zmenil hneď ako som sa s dotyčnou nahrávkou spoznával bližšie. O jednu stranu šedo fialového 12 palca sa podelili poliaci Deterrence a francúzska drtička Yattai. Deterrence je nová kapela z Lublinu a toto je ich prvá nahrávka s ktorou vstupujú do podsvetia grindu. A veru sa vôbec nemajú za čo hanbiť. 9 skladieb sem narúbali v čase necelých 5 minút a už toto vám môže naznačiť, že pôjde o dobrú víchricu. Ono sa ani niet čo čudovať, veď gitarové party má na starosti Kuchar, známa to postavička polskej grind scény hlavne zo Suffering Mind. Od prvej sekundy sa všetci štyria do toho poriadne opierajú a tempo sa málinko zmierňuje až niekde v polovici, kedy chvíľu ostáva znieť len spätná väzba a po krátkej predohrávke sa už grinduje ďalej. V booklete sú uvádzaný dvaja speváci čo ma trochu prekvapuje, lebo celou nahrávkou sa nesie hlboký murmur v jednej úrovni a nepočuť vôbec striedanie dvoch hlasov. Skladby šlapú jedna za druhou takmer bez pauzy a treba dávať bohovský pozor, aby si postrehol kedy ide ďalšia. Absencia basy je tu čo sa týka celkového zvuku dosť citeľná. Čakal by som možno viac masívnejší, ale to je len taká moja osobná chybička krásy. Inak tejto nahrávke neni čo vytknúť. Francúzi Yattai niesú na scéne žiadny nováčik. No aj napriek ich početnej diskografii som sa tu s nimi stretol po prvý krát. Grind core v ich podaní má značný hard core / violence nádych. Zvuk je silný a vyvážený s ostrou gitarou. Vokály sú štekavejšie a agresívnejšie a celkovo je to oproti Poliakom priamočiarejšie, také viac od podlahy. Svojich 5 minút začínajú aj končia sekundovkami no ani zvyšných 8 songov niesú žiadne slaďáky. Na tomto splite sú pre mňa obidve kapely príjemné prekvapenie. Na vydaní sa podieľalo 5 európskych labelov takže nebude problém to nájsť niekde v distre.

Jan IP



Žiadne komentáre: